Efter att återigen har titta på inslaget om Sjätte sinnet som jag skrev om sist blev jag nyfiken på hur jag själv skulle ha betraktads om de från MIT dök upp. Så varför inte undersöka sin egen blogg och se vilket avtryck jag har gjort under denna första månad som bloggare. Med hjälp av tjänsten Wordle kan man skapa ett ”tag-cloud” baserat på en godtycklig text eller informationskälla. Och här ser ni resultatet av mitt bloggande hittills.

TagCloudMars

För er som inte provat att använda er av detta så rekommenderar jag detta. Vi använde det själva internt på vår strategiförklaring och årsberättelse vilket var väldigt illustrativt.

Det vore kul att se en utveckling av dessa lösningar som gav möjlighet att klippa in samma typ av text i olika tidsversioner (tex Årsberättelse 2007, 2008, 2009) och ha funktionen att se vad som faller ifrån och kommer till baserat på tidaspekten.

Kommer att försöka ge mig på att följa min egen förändring här på bloggen med hjälp av denna teknik.